article sobre la transnacional Danone i la seva campanya de "màrqueting"
"Junts sembrem vida"
,,,,,
Sembrant vida
o recol·lectant euros?
La transnacional Danone ha iniciat a Espanya una presumida maniobra de màrqueting denominada “Junts Sembrem Vida” (JSV), que pretén reduir la solidaritat al simple fet de comprar iogurts. Per cada producte Danone que s’ aconseguisca vendre en les pròximes setmanes, la multinacional francesa regalarà una llavor per a diversos projectes de Creu Roja a Àfrica. Abans es feia la digestió amb Actimel. Ara, al mateix preu, s’aconsegueix canviar el món, o almenys, així s’anuncia en la web de la campanya, en lletres grans i entre signes d’exclamació.
No obstant això, la crisi alimentària que pretén combatre JSV, no naix d’una falta de producció d’aliments, sinó entre altres motius del gran poder corporatiu, que en el món de l’alimentació controla totes les etapes productives i que a poc a poc va eliminant als menuts competidors. I ací tenim a Danone, la primera indústria lletera intensiva del planeta, la segona mundial d’aigües embotellades i la segona en “nutrició infantil”, entre altres “lideratges”, com el de destruir la ramaderia camperola del món, asfixiant econòmicament als menuts productors.
No obstant això, la crisi alimentària que pretén combatre JSV, no naix d’una falta de producció d’aliments, sinó entre altres motius del gran poder corporatiu, que en el món de l’alimentació controla totes les etapes productives i que a poc a poc va eliminant als menuts competidors. I ací tenim a Danone, la primera indústria lletera intensiva del planeta, la segona mundial d’aigües embotellades i la segona en “nutrició infantil”, entre altres “lideratges”, com el de destruir la ramaderia camperola del món, asfixiant econòmicament als menuts productors.
Danone, una multinacional amb vendes per 14.000 milions d’euros anuals, aportarà 550.000 euros en tres anys a JSV, o siga, 183.000 a l’any, el que representa un 0,0013% de les seues vendes. En el món de la cooperació al desenvolupament, un projecte de 183.000 euros és un projecte diminut, que en aquest cas ha estat engrandit a través d’una campanya publicitària que amb tota seguretat resultarà molt més cara que la seua aportació a JSV, ja que només en 2006, Danone va gastar 1000 milions d’euros en publicitat en tot el món, 80 d’ells a Espanya. Hi ha altra forma de valorar l’esforç econòmic que suposa para Danone aquest projecte solidari. Ens hem pres la molèstia de fer uns quants càlculs a partir dels 3 cèntims aproximats que guanya per cada iogurt, etc. Saben vostès quant tarda Danone a obtenir els diners necessaris per a finançar els 183.000 euros?... Doncs requerirà vendre 6 milions d’unitats, el que assolirà en les pròximes 14 hores!!
més informació i article sencer en PDF:
notícia enviada pel borronaire Dani. moltes gràcies!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada